majasmuskler.blogg.se

Här kan ni följa mina tankar, funderingar, reflektioner och filosofier kring allt mellan himmel och jord men framförallt kring min vardag och livssituation. När jag var 21 år fick jag diagnosen LGMD2i som är en accelererande muskelsjukdom som idag innebär att jag är helt beroende av elrullstol för att ta mig fram och assistans all min vakna tid för att kunna leva ett så "vanligt" liv som möjligt. Fotografering och bildhantering är superkul så räkna med en hel del bilder.

Våraningar

Kategori: Allmänt, Kroppen, Natur, Vardagsmat

 
 
Nu börjar solen äntligen värma, starar och tofsvipor är tillbaka och fåglarna i trädgården har börjat sjunga. Jag längtar efter varmare dagar så jag kan vara ute på riktigt igen. Vi har visserligen gjort några fågelturer i år men då har jag mest suttit i bilen.
 
Ett annat vårtecken är att jag börjat söka efter sommarvikarier. En eller två nya tjejer hoppas jag hitta. Det har kommit in lite ansökningar men jag har inte träffat någon ännu.
 
Jag har fått min nya utestol och bilen är anpassad till den så jag är redo för årets strapatser. I maj åker vi för fjärde året i rad till Öland och fågelskådar och i juli åker jag till mamma och pappa i Sparreholm. Sen ser jag verkligen fram emot att Emma kommer hit i augusti med sin kompis Ida och hennes lilla bebis. Jag börjar bli rätt sugen på barnbarn faktiskt.
 
Jag kommer gå en distanskurs i Ornitologi i vår också vilket jag ser fram emot. Intresset för fåglarna och naturen håller verkligen i sig och betyder jättemycket för mig. Jag har också blivit invald i styrelsen för Gotlands Ornitologiska Förening (GOF). Jag har varit med på mitt första möte och det känns riktigt kul. Jag ska försöka att lägga det på en bra nivå och inte ta på mig för mycket.
 
Idag har jag varit på Infektionsmottagningen och träffat min läkare eftersom jag upplever att min andning blivit sämre sedan jag gjorde blindtarmsoperationen. Han sade att det kan hända att lungan faller ihop efter en operation så han skickade mig till röntgen imorgon så att han kan se hur det ser ut. På fredag hör han av sig. Skönt att jag inte behövde vänta. Jag ringde igår och fick tid redan idag. Fantastiskt!
 
Jag har också gjort mitt årliga ultraljud på hjärtat. Den undersökningen var en av de värsta jag varit med om. Det tog två timmar och efter det var jag helt slut men de trodde de fått bra bilder i alla fall...
 
Nu är det dags att knoppa in här.
Ha det fint till nästa gång!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: