majasmuskler.blogg.se

Här kan ni följa mina tankar, funderingar, reflektioner och filosofier kring allt mellan himmel och jord men framförallt kring min vardag och livssituation. När jag var 21 år fick jag diagnosen LGMD2i som är en accelererande muskelsjukdom som idag innebär att jag är helt beroende av elrullstol för att ta mig fram och assistans all min vakna tid för att kunna leva ett så "vanligt" liv som möjligt. Fotografering och bildhantering är superkul så räkna med en hel del bilder.

Sitt för all del, sitt!

Kategori: Hjälpmedel, Kroppen

Jag har blivit så vansinnigt bra på att sitta. Så bra att jag gör det all min vakna tid, förutom när jag ligger förstås eller för all del, svävar. Jo, jag kan sväva! Ganska skönt är det faktiskt också. Svävar gör jag när jag varken sitter eller ligger utan befinner mig någonstans mitt i mellan. Men stå och gå kan jag inte. Inte heller springa eller krypa, eller ens åla mig fram. Jag rullar däremot och då sitter jag! Här sitter jag...
 
 
Det som gör att jag blivit så bra på det här är denna fantastiska fårskinnsfäll jag köpte för två veckor sen. Med den har jag blivit av med värken jag haft i ländryggen och sittmuskeln i ett par år nu från och till. Tror också den stimulerar min blodcirkulation, håller mig sval när det är varmt och varm när det är kallt. Bästa köpet för kroppen sedan cirkulationstränaren Revitive som hjälper mig att hålla igång och smärtlindrar när jag har ont.
Nu ska jag sova efter ännu en fin dag i livet som avslutades sittande på min fäll i rullstolen under en skön men lite kylig kvällspromenad i skogen. Jag har tillochmed på mig värmefilten nu, så skönt! Godnatt! :)
 
 
Kommentera inlägget här: