majasmuskler.blogg.se

Här kan ni följa mina tankar, funderingar, reflektioner och filosofier kring allt mellan himmel och jord men framförallt kring min vardag och livssituation. När jag var 21 år fick jag diagnosen LGMD2i som är en accelererande muskelsjukdom som idag innebär att jag är helt beroende av elrullstol för att ta mig fram och assistans all min vakna tid för att kunna leva ett så "vanligt" liv som möjligt. Fotografering och bildhantering är superkul så räkna med en hel del bilder.

Mening

Kategori: Funderingar

 
Jag har alltid levt med övertygelsen om och tron på att det finns en mening med allt. Även de tyngsta och mörkaste händelserna och upplevelserna bär med sig något som får mig att växa som människa, något jag kan vända till nyttiga och lärorika erfarenheter för att göra min tid här lite rikare. Det är jag och ingen annan som väljer hur jag vill förhålla mig till allt som sker i mitt liv och därför väljer jag att gå den här vägen för den känns så himla mycket roligare än alla andra vägar jag kan tänka mig!
 
Det innebär ju självklart inte att livet alltid är en dans på rosor för jag kan verkligen ha tunga dagar och mörka perioder men då kan jag känna att de har sin mening och sin betydelse för att ge mitt liv en helhet.
 
Idag blev jag så glad när jag av en tillfällighet dök på en blogg som jag följde för fem år sen. Välkommen tillbaka C, dina fem års uppehåll från cyberspace har inte hindrat mig från att följa dig i tanken. Att få dela upplevelserna av att leva med LGMD2I med dig är så ofantligt givande och ger mig en känla av samhörighet trots att vi aldrig har träffats. Tack för att du finns!
 
Nu är det natta här!

KOMMENTARER:

  • Cecilia säger:
    2015-08-11 | 18:34:40
    Bloggadress: http://lgmd.blogg.se

    Åhhhh här sitter jag och bölar! Du är så klok och fantastisk! Tack <3

    Svar: Du är väl för söt! Massor av kärlek till dig. <3
    Maja Ekman Olin

Kommentera inlägget här: