majasmuskler.blogg.se

Här kan ni följa mina tankar, funderingar, reflektioner och filosofier kring allt mellan himmel och jord men framförallt kring min vardag och livssituation. När jag var 21 år fick jag diagnosen LGMD2i som är en accelererande muskelsjukdom som idag innebär att jag är helt beroende av elrullstol för att ta mig fram och assistans all min vakna tid för att kunna leva ett så "vanligt" liv som möjligt. Fotografering och bildhantering är superkul så räkna med en hel del bilder.

Go' fortsättning...

Kategori: I backspegeln, Natur, Smått och gott, Virka

...eller God fotsvettning, som min morfar brukade säga! :)
 
Dagarna har rusat iväg och nu har vi snart passerat 2015. Ett bra år med mycket av livet. Några nya själar har tillkommit och några har rest vidare. Det är gott om plats i mitt hjärta för alla som hittar dit och där stannar de för evigt oavsett om de nyss kommit till eller redan har passerat livets perrong. <3
 
 
Jag har i år kommit närmre naturen och är så tacksam för varje stund jag får uppleva där och fylla mina sinnen. Vilken ynnest att få bo på en så fantastiskt vacker, varierande och orörd plats som Gotland med sitt rika fågelliv och att få dela det med den jag älskar.
 
 
Trodde väl aldrig att jag skulle bli så fast i virkning som jag blivit den här hösten men äntligen har jag hittat en kanal till att få ge uttryck åt all kreativitet som bubblar inom mig! Det är ett skapande med oändliga möjligheter i färg, form och olika material. Bra för min hållning och rogivande för min själ. Här kommer några bilder på vad jag gjort.
 
 
Kotten.
 
 
Kaninen, som nu bor hos Emma och heter Bosse.
 
 
 
AIK-filt.
 
 
 
AIK-groda.
 
 
Skickade faktiskt också ett försök till en virkad tax till Helén, som jag inte känner, som via Instagram önskat sig en och blev alldeles varm i hjärtat av hennes respons. Det är fantastiskt att kunna glädja andra med så lite! :)
 
 
 
God Jul och Gott Nytt År!
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Carina Forssell säger:
    2015-12-25 | 21:00:24

    Vilka fantastiska virkalster du har gjortI Imponerad! Stor kram

  • Maja E Olin säger:
    2015-12-25 | 21:04:06
    Bloggadress: http://majasmuskler.blogg.se

    Tackar Carina! Kram <3

  • Angelnrone säger:
    2015-12-26 | 12:37:00
    Bloggadress: http://www.minmedialaresa.blogg.se

    God fortsättning till dig med du goa Medmänniska!
    Visst är man tacksam för Livet, trots allt! Själv har jag haft cancer för en del år sedan och fick lära mig tala på nytt igen, har kroppen full av artros m.m. men precis som du så ser jag det härliga med Livet, naturen och all min bubblande kreativitet. Precis som du så älskar jag virka och göra armband och Änglasmycken och så hjälper jag människor att må så bra som möjligt med min medfödda gåva som medial och allt detta ger mig styrka och ny energi när man kan göra någon annan glad!
    Jag tycker du är fantastisk!!
    Sänder dig många kärleksfulla kramar o lycka till!
    Intressant blogg du har sååå fin...
    Angelnrone ☆ ♡ ☆

    Svar: Tack snälla!
    Maja Ekman Olin

  • Helene Redving säger:
    2016-01-26 | 12:47:28

    Hittade just din blogg. Kvinnan med det goda hjärtat, det är du det. Nu ska jag njuta och läsa. Stor kram från mig🤗

    Svar: Kul och välkommen! :) Stooor kram tillbaka! <3
    Maja Ekman Olin

  • Maja E Olin säger:
    2016-01-26 | 13:45:08
    Bloggadress: http://majasmuskler.blogg.se

    Åh, mysigt Helene, välkommen!!!
    Stor kram tillbaka!

Kommentera inlägget här: