majasmuskler.blogg.se

Här kan ni följa mina tankar, funderingar, reflektioner och filosofier kring allt mellan himmel och jord men framförallt kring min vardag och livssituation. När jag var 21 år fick jag diagnosen LGMD2i som är en accelererande muskelsjukdom som idag innebär att jag är helt beroende av elrullstol för att ta mig fram och assistans all min vakna tid för att kunna leva ett så "vanligt" liv som möjligt. Fotografering och bildhantering är superkul så räkna med en hel del bilder.

Svar från Region Gotland

Kategori: Fakta

 
 
Det tog nästan tre veckor innan jag fick svar från Region Gotland på inlägget om Färdtjänsten som jag skrev på deras FB-sida. Så här svarade de:
 
Hej Maja,

Beklagar att det tagit tid att återkomma till dig.

Tråkigt att du har negativa erfarenheter av bokning av färdtjänst. Jag har varit i kontakt med sidansvarig för sidan om färdtjänst på gotland.se och han har tidigare inte fått några indikationer på att det skulle vara problem med appen. Därför vore det väldigt bra om din upplevelse av vad som inte fungerar kommer in i vårt ärendehanteringssystem där du kan få direkt återkoppling om hur det går i ärendet...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Så jag har nu skrivit samma sak till deras ärendehanteringssystem men någon direkt återkoppling har jag inte sett röken av. Passade också på att svara på FB-sidan som följer:
 
Tack för svaret, det uppskattas. Ni tror inte det kan ha något med kundkretsen att göra att ni inte fått in några klagomål? Oftast så är det ju så att vi som är kunder hos Färdtjänsten lever med mycket tunga livssituationer annars skulle vi ju inte ha behov av tjänsten. Är man dessutom äldre så kanske den nya tekniken känns främmande och svår att använda. Det vore intressant att se statistik kring hur många som bokar resor via app/web/telefon. Det är dags att ta den här kundgruppen på allvar tycker jag. Vi har inte valt vår situation, vi vill kunna lämna våra hem ibland och vi vill inte bli behandlade som personer utan människovärde. Det är faktiskt kränkande i dagens Sverige att vara beroende av färdtjänst. Vem vet när det är DU som plötsligt hamnar där?
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Ja, ibland låter även jag bitter. Jag har så svårt att förstå att politikerna har mage att år efter år efter år fortsätta upphandla färdtjänst till de usla förhållanden det innebär för framförallt kunderna men också för chaufförerna. Jag har nu ca 20 års erfarenhet av Färdtjänst och det har inte blivit ett dugg  bättre. Men i någon ände sitter någon och tjänar pengar på oss, Samres och Snapcode i det här fallet. De som vunnit upphandlingen och gör det med beställningscentraler lokaliserade i Baltikum och Afrika och en underhuggare som byggt en app som fungerar ibland och inte har uppdaterats sedan 2016.
 
 
 
Kommentera inlägget här: