majasmuskler.blogg.se

Här kan ni följa mina tankar, funderingar, reflektioner och filosofier kring allt mellan himmel och jord men framförallt kring min vardag och livssituation. När jag var 21 år fick jag diagnosen LGMD2i som är en accelererande muskelsjukdom som idag innebär att jag är helt beroende av elrullstol för att ta mig fram och assistans all min vakna tid för att kunna leva ett så "vanligt" liv som möjligt. Fotografering och bildhantering är superkul så räkna med en hel del bilder.

Älskade bil

Kategori: Smått och gott

 

Tro det eller ej men imorgon ska bilen vara på väg tillbaka hem! Efter tre månader på verkstad i Jönköpingstrakten är den äntligen fixad och klar. Efter lite trugande gick de med på att köra bilen från Bankeryd till färjeterminalen i Oskarshamn där Destination Gotland tar över och tar den som gods till Visby med kvällsturen. På onsdag ska jag sedan hämta den nere i hamnen. Jag håller tummarna för att allt går som det ska. Det är så nära nu...

Solen skiner och värmer och igår var jag och Johan ute på en liten skogspromenad. Pratade med några grannar på behörigt avstånd och hade det riktigt mysigt. Vi hörde taltrast, såg en trana passera över oss, fick syn på fjärilen påfågelöga och fick lite färg i vårsolen.

Semesterplaneringen börjar bli klar och den här sommaren slår jag rekord i antalet assistenter som kommer bli sex stycken totalt. Det blir nog jättebra.

Johan och jag har planerat att äta vår påskmiddag på fredag och det ska bli riktigt mysigt. Hoppas alla ni som läser detta får en minst lika mysig påsk. Ta hand om er och tänk på varandra!

 

 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2020-04-07 | 04:34:08

    Äntligen- skönt att de hjälper dig hem med bilen. Här knölar det med assistansen. Promenad nästa vecka? Kram

    Svar: Det kanske vi kan få till. Kram :)
    Maja Ekman Olin

Kommentera inlägget här: