majasmuskler.blogg.se

Här kan ni följa mina tankar, funderingar, reflektioner och filosofier kring allt mellan himmel och jord men framförallt kring min vardag och livssituation. När jag var 21 år fick jag diagnosen LGMD2i som är en accelererande muskelsjukdom som idag innebär att jag är helt beroende av elrullstol för att ta mig fram och assistans all min vakna tid för att kunna leva ett så "vanligt" liv som möjligt. Fotografering och bildhantering är superkul så räkna med en hel del bilder.

Tacksam

Kategori: Funderingar, Vardagsmat

Jag vill att ni som följer mig här och skickar mig er omtanke, kärlek och ert stöd, peppar och känner med mig, ska veta att ni ger mig så mycket värme, tacksamhet och en fantastisk känsla av att inte vara ensam. Tack! 💖
 
Även om sorgen och rädslan sköljer över mig ibland så är jag märkligt nog väldigt tacksam över att mitt liv tagit mig just hit. När benen inte längre orkar bära mig och armarna inte går att lyfta då blir nya saker viktiga i livet. Mina sinnen har fått en mycket större betydelse och dofter, smaker, ljud och saker jag ser får mig att reflektera kring saker jag aldrig reflekterat kring tidigare.
 
Jag lever i stor, varm ödmjukhet med kärlek vid min sida och helt fantastiska assistenter som verkligen lyckas ge mig den frihet jag vill kunna känna i att vara jag. Jag har förmånen att kunna köra bil och ta oss ut på äventyr. Många fina dagar besöker vi magiska platser med fantastisk natur och allt som bor där i. Att se havsörnarna, kungsörnarna eller de röda gladorna cirkla över våra huvuden eller upptäcka tornfalken, lärkfalken eller stenfalken som sitter framför oss på en lyktstolpe är ren sinnesfrid och ro.
 
Min dotter ringde igår och jag började nästan gråta. Att som mamma få höra sin 22-åriga dotter förmedla så mycket glädje och positiv energi som hon gjorde är den största gåva en förälder kan få. Barn som mår bra, som är lyckliga och känner lust och glädje det går rakt in i själ och hjärta. Jag har ju också min ambitiösa, sociala och modiga son som förgyller mitt liv och två fantastiskt fina bonussöner med sina härliga respektive. Så mitt liv är rikt och fyllt av kärlek.