majasmuskler.blogg.se

Här kan ni följa mina tankar, funderingar, reflektioner och filosofier kring allt mellan himmel och jord men framförallt kring min vardag och livssituation. När jag var 21 år fick jag diagnosen LGMD2i som är en accelererande muskelsjukdom som idag innebär att jag är helt beroende av elrullstol för att ta mig fram och assistans all min vakna tid för att kunna leva ett så "vanligt" liv som möjligt. Fotografering och bildhantering är superkul så räkna med en hel del bilder.

Hjärtat mitt

Kategori: Fakta, Funderingar, Kroppen

Ja, nu är det hjärtats tur att tappa kraft och ork. Bekräftad hjärtsvik, högt blodtryck och uppsvällda anklar, vader, knän, lår, mage, tarmar ja, hela kroppen i ett akut skede för ett par veckor sedan. Med hjälp av vätskedrivande medicin blev jag av med drygt 5 liter vätska och nu får jag även mediciner för att sänka blodtrycket och hjälpa hjärtat.
 
Efter årliga kontroller av hjärtat med ultraljud kom alltså dagen då sjukdomen satte klorna även i hjärtat. Nu har den tagit mina ben, armar, lungor och hjärta och jag kan inte blunda för känslorna av rädsla och sorg som drabbar mig som i vågor.
 
 
Kommentera inlägget här: