majasmuskler.blogg.se

Här kan ni följa mina tankar, funderingar, reflektioner och filosofier kring allt mellan himmel och jord men framförallt kring min vardag och livssituation. När jag var 21 år fick jag diagnosen LGMD2i som är en accelererande muskelsjukdom som idag innebär att jag är helt beroende av elrullstol för att ta mig fram och assistans all min vakna tid för att kunna leva ett så "vanligt" liv som möjligt. Fotografering och bildhantering är superkul så räkna med en hel del bilder.

Morfar, naturen och bilen

Kategori: Tillgänglighet

 
Jag är så otroligt glad och väldigt förundrad över att jag tillbringar så mycket tid i naturen nu för tiden. Förra sommare opererade jag bort min superrisiga galla som hade plågat mig ett bra tag. Därmed var jag knappt ute över huvud taget förra året och åren dessförinnan kände jag mig inte alls lockad.
 
Nu kan jag inte tänka mig att vara utan naturen och fåglarna. Det finns få saker som skänker en så total närvaro, hänförelse och väcker nyfikenhet som en stund i naturen. Allt annat som snurrar i huvudet annars är som bortblåst och man existerar bara här och nu. Allt är totalt oförutsägbart och helt utom påverkan. Magiskt och mäktigt!
 
Jag tänker ofta på min morfar och sänder honom en tacksam tanke för att han sådde ett litet frö i mig som liten. Ett frö för passionen och nyfikenheten till naturen omkring oss. Tack fina morfar!
 
Jag tillåter sällan att rullstolen blir ett hinder för mig. Nästan dumdristigt utmanar jag de inte alltid helt lätta miljöer omkring mig för att få ta del av det som lockar. Ibland är det nog tur att det finns andra som säger ifrån och sätter stopp för min framfart.
 
Är verkligen tacksam för vår fina, fina bil som vi köpte förra året. Den är liite finare och liite bättre än den förra och när jag kör den känner jag mig så fri. Med bilen tar jag mig fram på samma villkor som alla andra och det är faktiskt skönt att få känna sig som en i mängden ibland.
 
Kram på er!
 
 
 

KOMMENTARER:

  • elisabeth mamma säger:
    2015-07-10 | 20:49:09

    Jag älskar ddig

    Svar: Och jag älskar dig fina Mamma! <3
    Maja Ekman Olin

  • pappa säger:
    2015-07-12 | 11:37:00

    Du är för härlig Maja. Vi har mycket att lära av dig. Kram min älskling. Hälsa "Gubben" från pappa.

    Svar: Tack pappa, jag har så mycket härligt att brås på. Älskar dig!
    Maja Ekman Olin

Kommentera inlägget här: