majasmuskler.blogg.se

Här kan ni följa mina tankar, funderingar, reflektioner och filosofier kring allt mellan himmel och jord men framförallt kring min vardag och livssituation. När jag var 21 år fick jag diagnosen LGMD2i som är en accelererande muskelsjukdom som idag innebär att jag är helt beroende av elrullstol för att ta mig fram och assistans all min vakna tid för att kunna leva ett så "vanligt" liv som möjligt. Fotografering och bildhantering är superkul så räkna med en hel del bilder.

Fåglarna

Kategori: Allmänt

 
Idag tog vi en tur till Västergarnsviken för att se vad fågellivet hade att bjuda på. Det blev fem nya kryss för mig på kysslistan. Skärfläckan, som ni ser på bilden ovan med sin unge, Brushane, Grönbena, Kärrsnäppa och Sävsparv som ni ser här nedan. Så fina!
 
 
Vi behöver egentligen inte åka någonstans för att se fåglar. Vår lilla lummiga trädgård är flitigt besökt av massor av olika arter. För att de ska trivas lite extra bra har vi satt upp tre olika matningar och ordnat med ett litet fågelbad. På vintern gör jag också eget fågelgodis och hänger ut! Mina barn tycker jag har spårat ut totalt. Hihi!
 
 
Här är en av de två Större hackspettsungarna i trädgården och de har massor av "dagiskompisar" här. Kajor, Kråkor och Skator har väldigt roliga ungar med sig hit och sen har vi ju alla småfåglarna och deras ungar men de är inte lika fulla med hyss som de större. Här kommer några roliga exempel.
 
 
 
 
Sist men inte minst bjuder jag på denna ljuvliga lilla dunboll som låg och solade i Almedalen för några vekor sedan. En äkta Gullefjun!
 
 
 
Kommentera inlägget här: