majasmuskler.blogg.se

Här kan ni följa mina tankar, funderingar, reflektioner och filosofier kring allt mellan himmel och jord men framförallt kring min vardag och livssituation. När jag var 21 år fick jag diagnosen LGMD2i som är en accelererande muskelsjukdom som idag innebär att jag är helt beroende av elrullstol för att ta mig fram och assistans all min vakna tid för att kunna leva ett så "vanligt" liv som möjligt. Fotografering och bildhantering är superkul så räkna med en hel del bilder.

2014 i backspegeln

Kategori: Funderingar, I backspegeln

Det här inlägget är ett av mina tidigare inlägg från min förra blogg för er som inte läst det tidigare.
 
 
"Året som gick for förbi i ryslig fart. Fortare än något annat år jag kan minnas. Det jag minns (vilket inte brukar vara mycket nuförtiden...) från 2014 är främst att jag hittade min fantastiskt fina morbror Leif!

Jag fick en morbror, min mamma fick en bror och min morbror fick efter 74 år tre syskon efter att ha levt hela livet utan syskon! Nu har vi en regelbunden kontakt och framför allt så har de fyra syskonen funnit varandra och förenats i mycket glädje och kärlek. Jag älskar att släktforska! Tack älskade Johan för att du fick mig intresserad av denna magiska sysselsättning. <3

En hel del annat jag minns är tyvärr inte så minnesvärt. Som när jag ramlade i badrummet och slog sönder framtänderna och fick vänta 1,5 timme på ambulans. Eller alla gånger ambulansen faktiskt kom riktigt fort för att köra ner mig till akuten på grund av de vansinniga buksmärtorna som kom mer och mer regelbundet framåt sommaren. Och lättnaden när jag äntligen fick operera bort min galla som jag i efterhand förstått varit orsaken till dessa smärtattacker i 1,5 år. En kroniskt och akut inflammerad gallblåsa med 10-15 gallstenar. Operationen tog drygt 3 timmar i slutet av Juli och jag är fortfarande inte helt återställd men otroligt mycket bättre och helt övertygad om att jag kommer slippa lidandet framöver.

Barnen har börjat leva sina egna liv ännu mer nu under året som gått. Johans killar har flyttat hemifrån och pluggar i Stockholm och både Emma och Hampus går nu på gymnasiet. Det är alltid en härlig känsla när vi samlas och får vara en stor familj! Jag älskar verkligen vår fina familj!

En annan jättemysig händelse jag minns från 2014 var när mina föräldrar helt plötsligt dök upp utanför köksfönstret på min födelsedag! Det värmde i hjärtat att få bli så överraskad och uppvaktat! När man bor på en ö så är man inte helt van vid spontanbesök från fastlandet. :)

2014 har också varit ett år med babylycka! En av mina underbara assistenter fick tvillingkillarna, Hugo och Casper, som vi har fått den stora glädjen att få mysa lite med och det ser jag fram emot att få fortsätta göra framöver. Till babylyckan hörde också 2014 års största glädjande nyhet som nådde mig strax innan året tog slut och jag håller tummarna för att få välkomna en ny liten fantastisk människa till världen 2015! Det finns inget så magiskt som att få följa nya små människor växa upp och bli stora personligheter med massor av spännande egenheter och egenskaper. <3

Jag har ökat på "Assistentfamiljen" 2014 med två nya, underbara tjejer som gör mina dagar till allt jag kan önska tillsammans med min älskade Johan. Tack till alla er som funnits och finns vid min sida!
 
Höll nästan på att glömma vår nya fina bil som vi fick hämta hem i September! Wow, vilken härlig känsla att få köra en så fantastiskt anpassad bil även om det var en stor utmaning att börja gasa och bromsa med joystick i högerhanden och styra med den andra joysticken i vänsterhanden! Nu går det som en dans. Vi får se var bilen och livet tar oss under 2015!"
Kommentera inlägget här: